begeleiding voor, tijdens en
na de bevalling.

Latest Posts

facebook instagram twitter

Begeleiding voor, tijdens en na de bevalling.

Magnesium & warme dagen

Al dagen lang is het tropisch warm in ons kikkerlandje. Sommige mensen vinden het heerlijk en liggen uren in de zon. Genieten in het water en bijkomen in de schaduw. Je lichaam absorbeert de zonnestralen om zo vitamine D3 aan te kunnen maken. Vitamine D3 werkt nauw samen met magnesium en je hebt magnesium dus keihard nodig om je D3 aan te kunnen maken. Onmisbaar dus op warme dagen zoals deze de afgelope periode aanwezig waren, een must have voor ieder huishouden.

Daarbij is magnesium is een belangrijk mineraal wat we absoluut moeten aanvullen in onze dagelijkse inname.

Je kan het halen uit voeding, maar dat word wel minder goed opgenomen dan uit supplementen. Persoonlijk raad ik dus wel echt aan om een goed magnesium supplement in huis te hebben, om deze te kunnen gebruiken of een pure magnesium olie of d.m.v. een magnesium (voeten)bad.

Magnesium word namelijk heel goed opgenomen door de huid. De menselijke huid is namelijk transdermaal, wat in een moeilijk woord gewoon inhoudt dat het lichaamseigen stoffen doorlaat. In magnesiumolie zit de werkzame stof magnesiumchloride, wat dus een lichaamseigen stof is. Deze stof kan snel door de huid wordt opgenomen en rechtstreeks naar de cellen en bloedbanen gaan om zijn werk te doen.

Magnesium poeder inname is ook erg waardevol en sommige vormen worden zeer goed opgenomen door je lichaam. Neem de poeder in ’s morgens met een glas water of appelazijn* als je opstaat en je kan de dag fris en fruitig beginnen. Zeker met deze temperaturen, waar je jezelf al snel loom en rozig voelt, geeft magnesium je weer net even die boost.

*Een combinatie van magnesium en appelzuur (appelazijn) en vitamine B6, is een perfect trio om vermoeidheid te verlichten.

Beste vormen van magnesium?

Magnesium malaat, tauraat en bisglycinaat zijn de beste opneembare vormen van magnesium en alle 3 inzetbaar voor een andere “klacht”. Het belangrijkste is dat je een biologische organische magnesium gebruikt.

 

Magnesium malaat is een goeie keuze voor mensen met fibromyalgie en (chronische) vermoeidheid. Erg goed dus als je meer energie wenst te krijgen. Goed voor je immuunsysteem,  bij stress en verbeterinf van je geestelijke welzijn.

Magnesium tauraat is een goeie vorm voor mensen met bijvoorbeeld hart ritme stoornissen en/of hartklachten, hoge bloeddruk en slaapproblemen. Bij last van menstruatie problemen, hormonen, stress en verhoogd cholesterol.

Magnesium bisglycinaat is een superieure vorm van magnesium, deze word namelijk door het lichaam gezien als aminozuur. Aminozuren worden nog beter opgenomen in de dieptekanalen in je darmen en ontlopen zo de mineralen competitie in je lichaam. Deze kan het beste ingezet worden om de werking van het zenuwstelsel te bevorderen, het geheugen te verbeteren, concentratievermogen aan te scherpen en leerprestaties beter tot zijn recht te laten komen. Werkt goed bij stress, slaap te kort, soepelere spieren en je energiestofwisseling.

Vergeet dus niet op deze warme dagen je magnesium aan te vullen in welke vorm dan ook. Dit voorkomt dat je je nog slomer en lamlendiger voelt, dan dat je al word van dit warme weer.

Post a Comment